Skip to main content Skip to bottom nav

Zijn er nog meer Nederlanders?

User Profile: Nimue1993
Nimue1993 October 25th, 2017

Ik ben benieuwd wie er hier nog meer uit Nederland komen :)

Misschien voorstelrondje?

13
User Profile: Kuma0187
Kuma0187 November 13th, 2017

Ik ben geen Nederlandse, maar ik woon hier al twee jaren nu. Ik ga nergens weg :) Hier voel ik me thuis en ik zou het zo leuk vind als ik kan nederlandstalig gespreken hebben op een support forum. Maar ik heb niet zoiets gevonden en daarom blijf ik op engelstalig websites zoals deze. Mijn nederlands is nog niet perfect haha maar ik doe mijn best :)

2 replies
Nimue1993 OP November 14th, 2017

@Kuma0187

Oh leuk! Waar kom je oorspronkelijk vandaan? Je Nederlands is supergoed voor dat je nog maar twee jaar hier woont.

2 replies
Kuma0187 November 14th, 2017

@Nimue1993

Ik kom uit de UK. Ja dat hoor ik vaker.. maar ik hoef nog niet te werken door mijn ziektes en daarom had ik de tijd te leren. Maar ook, ik hou van praten dus ik probeer het gewoon en veel mensen met Engels als eerst taal durven het niet en dat wordt makkelijk voor hun want iedereen wil hun engels perfect maken. Mijn woord volgorde is verschrikkelijk slecht haha, maar verder gaat het redelijk goed. Ik heb ook een cursus, maar ik doe mijn huiswerk niet haha.

Denk je dat er meer nederlanders hier zijn? Ik vond het jammer niet meer antwoorden te zien.

Waar woon je ongeveer? Ik ben in zuidholland. Twee weken geleden kon ik nog een beetje zwemmen in de zee maar nu niet meer hoor!

2 replies
Nimue1993 OP November 18th, 2017

@Kuma0187

Nou, goed bezig in ieder geval! Nederlands is een lastige taal, dus knap dat je het zo snel onder de knie hebt gekregen.

Ik woon in de provincie Utrecht, lekker centraal.

Hopelijk komen er nog mee reacties op dit onderwerp!

1 reply
Kuma0187 November 19th, 2017

@Nimue1993

Dankjewel.

Ik was nog niet naar Utrecht geweest. Ik wil alle de provincies gaan bezoeken tenminste één keer maar door ziekte heb ik het nog niet gedaan. Maar ik word wel fitter iedere dag dus dat komt wel goed. Ik was zelfs naar een sportschool geweest, vandaag was het de eerste keer in acht jaren of zoiets haha.

Wat is er in Utrecht te doen?

Ja ik hoop het ook.. ik vind jammer dat is er niet veel online qua support forums die nederlandstalig is. Dus kom op Nederlanders! Geef antwoord!

load more
load more
load more
load more
User Profile: Eruleanc
Eruleanc November 29th, 2017

Hoi, het spijt me, ik ben ook niet uit Nederland maar ik won sinds september in Amsterdam om te studie. Ik wil Nederlands leren omdat mijn grootvader werd in Amsterdam geboren. Vandaag heb ik een test gedaan en ik ben level A2 hoewel ik nog nooit een cursus hab gedaan. Het was helemaal leuk voor mij en ik hoop dat ik snel een cursus kan starten. Lieve groeten en sorry dat ik geen echte Nederlandse ben^^

4 replies
Kuma0187 November 29th, 2017

@Elureanc

Ik vind jouw Nederlands supergoed :) Je moet niet sorry zeggen hoor. Nederlanders doen dat ook niet zo vaak haha.

We kunnen hier misschien allebei oefenen met taal samen. Hoe lang was je al bezig om Nederlands te leren?

1 reply
Eruleanc November 29th, 2017

@Kuma0187

Hartelijk bedankt! Jouw nederlands is ook erg goed.Klinkt goed met te oefenen. Ik heb begonnen met nederlands voor ~een jaar maar alleen op een website (kunnen jij Duolingo?). Met mijn vrienden op te universiteit sprek ik engels. Ik ken ook niet helemaal woorden, schrijven met een woordenboek gaat een beejte maar spreken gaat niet haha. Ik start spoedig een nederlands cursus maar het is ook zwaar omdat ik nu drie taalen spreke. Hoe heb jouw so goet nederlands geleerd?

load more
Nimue1993 OP November 30th, 2017

@Elureanc

Leuk dat je Nederlands wil leren! Ik zie wel wat fouten in je grammatica, maar ik kan goed begrijpen wat je wilt zeggen, dus het gaat echt al heel goed! Ik hoop dat je een goede cursus kan vinden om Nederlands te leren. Het is best een moeilijke taal. Als je hulp nodig hebt, laat het me weten!

1 reply
Eruleanc November 30th, 2017

@Nimue1993

Goedeavond, dank je wel! Ik heb geen idee van de Nedelandse grammatica, dat is waarom ik de Duitse op Engelse grammatica gebruik en ik hoep dat het begrijpelijk is, haha. Ja, Nederlands is erg moeilijke maar het taal is een beetje lijken op Duits. Lezen en schrijven is goed omdat Nederlands te oefenen en ik hoep dat ik het sneller leer waneer ik het in het dagelijks leven oefen.

load more
load more
Kuma0187 December 1st, 2017

@Elureanc

Ja in het eerst had ik ook Duolingo gebruiken.. maar het is niet altijd het best. Maar wel goed in begin. Van wat ik hier zie, is jouw Nederlands al goed genoeg om te beginnen met praten. Dan, als je iets niet snapt.. zeg maar gewoon "zeg het weer" of "even wachten, kun je wat langzamer praten" of "hoe zeg je -insert english words- in het Nederlands?" en dan ga maar verder in het Nederlands praten. Als je het zo durft, dan is jouw taal wel sneller verbetert. Ik zit helemaal vol met foutjes als ik praat, maar ik geef niks om want iedereen kan me wel begrijpen.

Ik was eerst op duolingo en memrise, daarna was het door praten en een nederlands cursus verbeterd, en daarna ik moest in een ziekenhuis gaan voor zes weken hier en kon alleen maar Nederlands praten met groep therapie enzo.. dat was een soort extreem cursus haha. Ik kijk ook naar YouTube filmpjes in Nederlands, zo heb ik breien geleerd. Ik kan je niks vertellen over breien in engels, alleen maar in nederlands.

Soms, als ik de woorden niet weet, dan maak ik zelf woorden haha

Wat andere talen ken je? Ik ben benieuwd ..en wat is jouw moedertaal?

@Nimue1993
Ik vind nederlands niet moeilijk te beginnen, het is alleen moeilijk om het helemaal perfect te krijgen. Gewoon gespreken en lezen gaat wel makkelijk als je engels of duits al weet. Maar om het perfect te hebben.. dat is wel supermoeilijk!

Ik vind het ook leuk dat je met ons hier praten :)

User Profile: StarJourney
StarJourney December 9th, 2017

Hallo allemaal!

Ik ben Nederlands :) Ik heb me gisteren aangemeld bij 7 Cups.
Ik woon in Nederland maar heb ook 4 jaar in Engeland gewoond (Lincs).
Nu woon ik in Noord-Brabant.

User Profile: pandabear1046
pandabear1046 January 27th, 2019

Hoi allemaal,

Leuk dat ik Nederlanders zie! Ik woon in het zuidelijkste puntje van Nederland, hier ken ik niet echt mensen waar ik over mental health kan praten dus ik vind het fijn dat hier wel een Nederlandse forum is!